Zpět

Generální Auto-chyba

Článek byl původně vydán na Blogu v lednu 2019

Svého času jsem se rozhodl, že o autech raději psát nebudu. Protože na auta je odborníkem každý koho potkáte a každý odborník ví přece všechno nejlíp, takže nemá smysl někomu něco vykládat. Ale každé rozhodnutí je od toho, aby se jednou za čas porušilo. Zvlášť když právě automobily a doprava vůbec jsou dokonalou ukázkou manuipulace, propagandy, přesvědčovacích praktik, demagogie i bezostyšných lží.

Ale o tom dnes psát nechci, vrátím se k tomu někdy příště. Jen jsem si náhodou vzpoměl na text, který koloval po internetu před nějakými dvěma desetiletími:

Bill Gates na počítačovém veletrhu ComDex údajně prohlásil: "Kdyby firma General Motors vyvíjela své produkty stejným tempem jako je běžné v počítačovém průmyslu, dnes jezdíme auty za 25 USD a na gallon benzínu ujedeme 1000 mil".

Veřejná odpověď pana Welche z GM: Pokud by naše firma vyvíjela své produkty stejně jako Microsoft, naše auta by měla následující vlastnosti:
-Motor by se vypínal tlačítkem "START"
-Po každém překreslení čar na silnici by jste si museli koupit nové auto
-Vždy po představení nového typu vozu by se všichni řidiči museli znovu učit řídit, protože žádné nové auto by se neovládalo stejně jako to staré
-Příležitostně by se vaše auto na silnici samo bez zjevného důvodu zastavilo. To by se všeobecně respektovalo jako normální, prostě by se znovu nastartovalo a poté pokračovalo v cestě.
-Pokud by se tak stalo u některých manévrů (např. v levé zatáčce), vaše auto by už nešlo znovu nastartovat. V tom případě by pomohla jen demontáž a opětná instalace motoru.
-Někdy by se zamčené auto nedalo odemknout. V tom případě by pomohl následující trik - jednou rukou tisknout kliku, otáčet klíčem a zároveň se dotýkat antény.
-Zhruba 2x měsíčně by vaše auto mělo bezdůvodně crash.
-Kontrolka tlaku oleje, přehřátí motoru a dobíjení baterie by byla nahrazena kontrolkou "generální auto-chyba".
-V autě by mohla cestovat jen jedna osoba, s výjimkou provedení "Auto NT", kde by se ale za každé sedadlo zvlášť připlácelo.
-Sedadla by vyžadovala, aby všichni cestující měli stejné zadnice.
-Airbag by se ptal "Jste si jist?" než by se aktivoval
-Firma GM by vás nutila zakoupit s autem sadu "de luxe příslušenství" své dceřinné firmy, aniž by jste to kdy chtěli nebo potřebovali. Pokud by jste nabídku nepřijali, vaše auto by jezdilo jen poloviční rychlostí a GM by v této záležitosti byla vyšetřována federálními úřady.
-Konkurenční firma by vyráběla auta, která by jezdila na sluneční pohon, byla spolehlivá, o polovinu levnější a 5x rychlejší, bylo by s nimi ale možné jezdit jen na asi 5% silnic.......

A co se v automobilovém průmyslu změnilo za poslední dvě desetiletí, posuďte sami....
Tlačítkem START se už motor vypíná běžně a "deluxe" příslušenství o které většina kupců vůbec nestojí nám kromě výrobců nutí svými nařízeními i Evropská Unie.

Zpět